بیمه

صنعت بیمه تحول دیجیتال را تجربه می کند

به گزارش بانک برتر؛ دکتر نیما‌ نوراللهی مدیرعامل جوان و خوش فکر بیمه تجارت ‌نو است. تفکرات نوین و استراتژیک او می‌تواند چشم انداز روشنی را پیش چشم فعالان صنعت بیمه، به ویژه کارکنان این شرکت قرار دهد. او فرد تحصیل کرده و خلاقی است که با توجه به توانایی های خود قادر خواهد بود این شرکت را در آینده ای نه چندان دور به نقطه اوج و موفقیت برساند.
وی در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی از تخصص و آگاهی بالایی برخوردار است و با توجه به نیاز امروز صنعت بیمه به استفاده از تحول دیجیتال می تواند این شرکت و صنعت بیمه را با دستاوردهای بیشماری غافلگیر کند.
با توجه به سالروز بیمه و به منظور بزرگداشت این روز ملی و نیز اطلاع از سیاست ها و برنامه های جدید بیمه تجارت نو تصمیم گرفتیم تا گپ و گفتی صمیمی با این مدیرعامل جوان داشته باشیم. دیدار ما کوتاه بود، اما خروجی حرف ها، فنی و کارشناسی.
او تحصیلات خود را در مقطع دکتری در رشته مدیریت دولتی-گرایش مدیریت منابع انسانی به پایان رسانده و در دنیای دیجیتال اشراف و تخصص بالایی دارد. شاید بتوان وی را جز معدود مدیرانی دانست که به ابزارهای نوین کسب و کار مسلح هستند.
اینک او با تجربه گران بهایی که در کسوت مدیریت به دست آورده، عزم خود را برای ایجاد تحولات و تغییرات مثبت و امیدوارکننده در شرکت بیمه تجارت‌ نو جزم کرده است.
دکتر نوراللهی آینده بیمه را در الکترونیکی شدن و  تحول دیجیتال می داند و می گوید ما بیمه تجارت‌نو را به همین سمت می بریم. آنچه در پی می‌آید حاصل این گفت و گوی کوتاه است.
#رمز موفقیت شما در روند بهبود و ارتقای وضعیت شرکت چه بوده است؟
-این سوال کلی است اما استفاده از نیروی انسانی جوان و متخصص، رمز موفقیت اصلی ما است. من به این جوان ها اعتماد دارم. البته جوان بودن تنها شرط و ملاک نیست، بلکه متخصص بودن خیلی مهم‌تر است که ما این دو را  با هم در یک قالب می خواهیم، لذا به این نیروهای متخصص اعتقاد داریم. نیروی جوان و تحصیل کرده امروز که مسلح به ابزارهای روز هستند، نقش شگرفی در رشد و پیشرفت صنعت بیمه ایفا می‌کنند، لذا ما هم با توجه به اهمیت این موضوع، با بهره گیری از این قشر پویا درصدد هستیم تحولات مثبت و تاثیرگذاری را در این شرکت بیمه‌ای بوجود آوریم.
مسلما یکی از رویکردهای صنعت بیمه در حال حاضر بهره گیری از تحول دیجیتال و فناوری های روز برای ارائه خدمات آنلاین بیمه‌ای به مردم و بیمه گذاران عزیز است، لذا تجارت نو می کوشد در این حوزه با تمام قوا و پتانسیل خود حرکت کرده و فضایی فراهم آورد تا همگان بتوانند از محصولات و خدمات نوین این شرکت به نحو احسن استفاده کنند.
#استفاده شما از تکنولوژی های مربوط به حوزه فناوری اطلاعات تا چه حد در رشد شرکت تاثیرگذار است؟
.
-مهمترین موضوعاتی که به دلیل جوانی مجموعه و شرکت با آن روبرو بودیم،  این است که در حوزه تحول دیجیتال گام برداریم و بی شک یکی از مهمترین پیش شرط ها در حوزه دیجیتال، الکترونیکی شدن است.
ما پیش نیازها و بسترهای لازم را در حوزه الکترونیکی شدن داریم، اعم از ایجاد مرکز داده و ایجاد نرم افزارها و سیستم‌های لازم. برای این موضوع از دو سال گذشته مساله را در دستور کار خود قرار دادیم و خدا را شکر فکر می‌کنم یکی از شرکت های پیش رو در این حوزه در کشور هستیم.
در این حوزه سعی ما بر آن است که با استفاده از فناوری های نوین در عرصه کسب و کار و بهره گیری از تحولات دیجیتال، شرکت را به سمتی پیش ببریم تا بیمه گذاران بتوانند نیازهای بیمه ای خود را از بستر آنلاین این شرکت برطرف کنند. بدون شک فروش آنلاین محصولات بیمه ای نقش مهمی در روند رشد شرکت و جذب بیمه گذاران جدید ایفا خواهد کرد.

#از نظر کمی و کیفی چه وجه تمایزی با سایر شرکت های بیمه دارید؟
-ما از رقم ۴۸ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در پایان سال ۱۳۹۶ به رقم ۱.۱۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۹ رسیدیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تقریبا به ۲ درصد از سهم بازار دست یابیم.
این رشد بسیار خوبی در حق بیمه تولیدی است. سرمایه ما از ۱۲۵ میلیارد تومان به  ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده، در کنار آن ما بحث قبولی اتکایی داشتیم. مجوز قبولی اتکایی گرفتیم. ارتقای پایه شرکت ما به بازار فرا بورس هم از سایر موفقیت های ما بوده است. اینها همه کارهای مهمی بود که ما انجام دادیم.
با این توصیف رشد کم سابقه تولید حق بیمه و اعتماد بیمه گذاران به این شرکت جوان بدون شک دستاورد بزرگی است که ناشی از تلاش  مضاعف همکاران این شرکت محسوب می شود. بدون شک فروش آنلاین محصولات بیمه ای و الکترونیکی کردن محصولات و خدمات، از شاخص های مهم تمایز بیمه تجارت نو با سایر شرکت های رقیب هست.
# توصیه شما برای بقا در صنعت بیمه و در بازار رقابتی کنونی چیست؟
-من فکر می‌کنم که این روزها باید کلیه سازمان ها و شرکت ها به بازده دارایی های خود توجه جدی داشته باشند و بحث بهره‌ وری عملیاتی را جدی بگیرند و برای اینکه به این موضوع برسیم، یکی از الزاماتش، جدی گرفتن فرهنگ تغییر دیجیتال است که باید در سیستم جا بیفتد و من به شدت به آن اعتقاد دارم و  معتقدم که رمز موفقیت بنگاه های اقتصادی، استفاده از ظرفیت آی تی برای اداره امور شرکت است.
#آینده صنعت بیمه را چگونه ارزیابی می کنید.
-این امر به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد. اگر فضای اقتصادی کشور خوب باشد صنعت بیمه هم پیشرفت می کند، ولی آنچه که مشخص است و صنعت بیمه در راستای آن گام بر می‌دارد، همین بحث الکترونیکی شدن و در فاز بعدی تحول دیجیتال در صنعت بیمه است که نمونه های آن حذف فیزیکی کروکی و حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث است که تصور می کنم این راه، راه درستی است. رمز بقای شرکت های بیمه از این پس بستگی
#علم مدیریت و تفکرات مدیریت در این خصوص چه نقشی دارد؟
** مدیریت نقش بسیار جدی در پیش رفت یا پس رفت یک شرکت یا یک سازمان می تواند داشته باشد. در سازمان‌های هوشمند درست است که افراد، ساختار و سیستم باید هوشمند باشند، ولی مدیر باید بتواند یکپارچگی و هوشمند سازی یک سازمان را ایجاد کند. در دنیای امروز سازمان ها و شرکت هایی موفق هستند که بتوانند از ابزارهای مدیریتی و دانش تخصصی خود برای رشد و پیشرفت مجموعه استفاده کنند.
خوشبختانه بیمه تجارت نو دارای مدیران جوان و خوش فکری است که قطعا می توانند با تزریق نیروی جوانی و خلاقیت های خود موجب تغییرات مثبت و امیدوارکننده ای در این شرکت شوند. در واقع مدیرانی موفق هستند که بتوانند از پتانسیل و ظرفیت های نیروی انسانی تحت مدیریتی خویش به بهترین وجه ممکن استفاده کنند و آنها را در مسیر صحیح تحولات قرار دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا