یادداشت

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس دانشگاه

به گزارش بانک برتر؛ (آن کس که به استقبال آینده برود بصیرترین است و آن که به آینده پشت می کند سرانجام سرگردان می ماند حضرت علی(ع)) با نگاهی به سابقه روابط عمومی در ایران متوجه تغییرات عمده‌ای در این دوران خواهیم بود روابط عمومی برای پیدا کردن جایگاه واقعی خود در این دوران چه رنج هایی که تحمل نکردنند. روابط عمومی یکی از مظلوم‌ترین سیستم های دولتی و غیر دولتی بودند و هستند.  در عصر کنونی ارتباطات اهمیت و ارزش روابط عمومی در تمام دنیا برای همگان به خوبی مشخص شده و روابط عمومی نوین جایگزین روابط عمومی سنتی قدیمی شده است در این راستا نقش انجمن ها و موسسات و غیر دولتی و مدیران ارزشمند رسانه‌ای در این تغییرات بسیار مهم و اثرگذار بوده است نباید بر نقش انجمن‌ها با مدیران و هیئت مدیره هایشان  و پیشکسوتان و اساتید روابط‌عمومی‌ها که تمام تلاش خود را با همه کمبودها و تنگ نظری توانستند پرچم روابط عمومی مردم مداری را تا آخرین لحظه برافراشته نگاه دارند را فراموش کرد. انجمن روابط عمومی ایران یکی از این انجمن های فعال پویا و پایدار بوده که توانسته به نیم‌قرنی برسد و جای سپاس و قدردانی دارد بی تردید جامعه به طور کلی از روابط عمومی ها انتظار دارد که با مسئولیت اجتماعی واقعی عمل کنند و بحث اطلاع رسانی واقعی همراه با شفافیت و پاسخگویی را به معنای گسترده ای در ارزش ها و فعالیت های روزانه شان منظور دارند همه ما در برابر جامعه خود مسئولییم به خصوص روابط عمومی ها

موفقیت های روابط عمومی ها و ناکامی های آنها را می‌توان به طور خلاصه برشمرد:

موفقیت در حوزه اطلاع رسانی پاسخگویی به کمک شبکه های اجتماعی موفقیت در بروز بودن استفاده از شبکه های  اجتماعی  و آنلاین بوده

موفقیت در از بین بردن سیستم اطلاع رسانی کاغذی

موفقیت در بخش‌های مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی

موفقیت در ایجاد جایگاه بالای روابط عمومی در حوزه مدیریت

موفقیت در معرفی سازمانها و شرکتها به جامعه با حضور مدیران و کارشناسان خبره

عدم موفقیت در ایجاد چارت واقعی روابط عمومی با حضور کارشناسان مختلف

عدم موفقیت در اطلاع رسانی در زمان  بروز بحران های مختلف و نداشتن برنامه ریزی بحرانی

عدم موفقیت در زمان توسعه کمی و کیفی جایگاه واقعی روابط عمومی

عدم موفقیت در معرفی ارزشمند روابط عمومی نوین به جامعه

عدم موفقیت در افزایش درک رهبران و ذینفعان روابط عمومی

عدم موفقیت در جذب مدیران واقعی روابط عمومی و تحصیلکرده در این حوزه.

در این راستا انجمن ها تلاش نمودند با اجرای کارگاه های آموزشی ،کنفرانس ها ،همایش ها و سمینارهای مرتبط، چاپ کتاب‌های آموزشی و صدور گواهینامه‌های حضور در دوره‌های آموزشی و استفاده از اساتید حوزه ارتباطات و روابط عمومی ها و راه اندازی سایتهای خبری ویژه روابط عمومی ها به غنای این حرفه بیافزایند که تا حد زیادی موفق نیز بودند ۵۰ سالگی انجمن روابط عمومی را باید به فال نیک گرفت و یادی کرد از کسانی که در این حوزه زحمات زیادی کشیدند و نام آن ها ماندگار شد باید از تجربیات و عملکرد خبرگان روابط عمومی استفاده کرد و آموزش های نوین را در راس همه امور دانست. زیرا روابط عمومی بیشتر به کارشناسان خبره در  هر حوزه نیاز دارد تا مدیران ستادی ناموفق .

برتری جاودان از آن کسی هست که جاودانه بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا