اقتصادی

مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

بانک برتر،  سازمان متخصصین و مدیران ایران با مجوز رسمی کانون ارزیابی شایستگی نهاد ریاست جمهوری و مجوز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های مشاوره کسب و کار و توسعه کارآفرینی با شعار تعالی نقش مدیران و متخصصین در آبادانی ایران و با هدف ارائه خدمات منسجم به متخصصین و مدیران تراز اول کشور ایجاد شده است. این سازمان با توجه به نیازهای اشخاص حقیقی و حقوقی خدمات کاملی را طراحی کرده است که می‌تواند در حوزه‌های آموزش، مشاوره، برندینگ، بازارسازی و بازاریابی، مطالعه بازارهای داخلی و بین المللی برای صادرات و واردات، تولید محتوا، برگزاری نمایشگاه، همایش و… به ارائه خدمات بپردازد.

در همین رابطه ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران در جلسه مشترک با معاونت پژوهشی واحد علوم تحقیقات گفت: نگاه ما این است که اشتغالزایی تنها نیاز به بودجه ندارد بلکه باید برنامه‌های منسجمی را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کرد تا با تکیه بر توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم آنها را از مسیر درست و اصولی وارد بازار کار کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که این سازمان در سال گذشته انجام داد، راه‌اندازی شبکه ارتباطی متخصصین تحت عنوان لینکداین ایران بود تا از این طریق و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای بتوانیم ارتباط موثری بین صاحبان مهارت در کسب‌وکارها ایجاد کنیم.

مصدری در ادامه تصریح کرد: حمایت از فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازارکار یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سازمان متخصصین و مدیران ایران بوده و همواره بر تسهیل اشتغال تاکید می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا تصمیم داریم با همکاری واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد کلنیک مشاوره کسب و کار را در محل همین دانشگاه ایجاد کنیم تا نیروهای فنی بتوانند به صورت عملیاتی در این واحد حضور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران درخصوص سایر طرح‌های این مجموعه که قرار است در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تاسیس شود، خاطرنشان کرد: ایجاد مدرسه مهارت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در آن قوانین و الزامات بازار کار همچون مسایل بیمه‌ای، مالیاتی و قوانین کار و … را بیاموزند.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم بر آن است که واحد سرمایه‌گذاری شتاب‌دهی بخش خصوصی را برای حمایت از ایده‌های خلاقانه و استارتاپ‌ها را راه‌اندازی کنیم. در همین راستا کمیته سرمایه‌گذاری با ورود به عرصه استارتاپی روی طرح‌های خلاقانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در ادامه این نشست دکتر بابک مظفری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ حدود شرکت یا هسته فناور در این واحد دانشگاهی فعال است، اظهار کرد: ما در مجموعه دانشگاهی، تیم‌هایی که نیاز به کار آزمایشگاهی یا کارگاهی دارند را پوشش می‌دهیم. علاوه بر آن مجوعه‌‌هایی که به مرحله تولید و عرضه در بازار رسیده‌اند فضای کارگاهی را در همین مجموعه دانشگاه در اختیارشان قرار می‌دهیم و هم اکنون نیز ۴واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

وی افزود: حمایت از هسته‌های فناور که نیاز به مراکز شتابدهی دارند یکی از اهداف اصلی ما است و ما می‌توانیم با سازمان سازمان متخصصین و مدیران ایران در زمینه‌های متعددی از جمله بحث تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری، بحث آموزش مهارت به فارغ‌التحصیلان و آشنا کردن آنها با مباحث شرکتداری و قوانین بازارکار، همکاری کنیم.

گفتنی است، تفاهمنامه همکاری بین سازمان متخصصین و مدیران ایران و معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، جهت حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازارکار، مهارت آموزی، حمایت از طرح‌های نوآورانه جوانان و در نهایت تسهیلگری برای اشتغالزایی امضا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا