اقتصادیمهم ترین اخبار

برای اولین بار در جهان، ثبت برند گردشگری حلال توسط سازمان جهانی گردشگری

 

پدر علم نوین مدیریت گردشگری در گفتگو با خبرنگار بانک برتر اعلام کرد: گردشگری حلال استاندارد جهانی اش را در تمام کشورهای عضو oic که شامل ۵۸ کشور مسلمان است و تمام کشورهای اتحادیه اروپا از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان ، تمام کشورهای آمریکای لاتین، تمام خاورمیانه و آسیای میانه ثبت کرد. در حوزه مالکیت معنوی (wipo) هر استاندارد گردشگری علاوه بر تمام محصولات ثبت جهانی شد.

وی خاطر نشان کرد: گذشته در بسیاری از کشورها استانداردهایی برای توریسم حلال در نظر گرفته بودند ولی این استانداردها نمی‌توانست شامل تمام مسلمانان در این بخش شود. با مراجعه به سایت رسمی سازمان ملل متحد از ثبت و معرفی برند اصلی مسلمانان که مورد تأیید همه کشورهای جهان شده است با خبر شوید.

وی افزود: ما در بحث گردشگری حلال به چهار حوزه هلیت،کیفیت، سلامت و اصالت کالا و خدمات توجه ویژه ای داریم و لازم به ذکر است که این‌ بحث فقط مختص مواد آشامیدنی و خوراکی نیست بلکه شامل ۲۳ شاخه از جمله آرایشگاه‌ها،کشتارگاه‌ها، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ ها، هایپرها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دندانپزشکی، کلینیک، بیمارستان‌ها، بانکداری، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی و حتی مواد آرایشی و بهداشتی و فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، است.

ملک‌زاده اظهار داشت: متأسفانه در جمهوری اسلامی ایران مخصوصأ دولت قبل توجهی به این موضوع نداشتند و با توجه به تنوع محصولات تا به حالا کشور نتوانسته بود یک برند بین المللی در جهان اسلام و دنیا داشته باشد. آرم حلال می‌تواند بازار خوبی برای مسلمانان هم در حوزه جذب و بازاریابی و هم در تبلیغ محصولات، کالا و خدمات داشته باشد.

وی در پایان اشاره کرد: توافق نامه و قرادادی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارفور بسته شده است که اگر آرم گردشگری حلال روی محصولات قرار بگیرد، این محصولات اجازه فروش را در تمام این فروشگاه‌ها در سرتاسر جهان دارند. ما به دنبال گستردگی این برند در همه کشورها هستیم.

 

 

انتهای پیام/ امیرحسین انواری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا