اخبار یکبانک

افزایش ۹۳ درصدی درآمد عملیاتی و ۲۱۰ درصدی سود خالص بانک سامان در سال ۱۴۰۰

به گزارش بانک برتر بانک سامان توانست، رشد سودآوری ۲۱۰ درصدی، افزایش ۸۱ درصدی پرداخت تسهیلات، نسبت به سال ۱۳۹۹، افزایش ۵۹ درصدی میزان سپرده ها نسبت به سال ۱۳۹۹، انجام عملیات ارزی ۷ میلیارد دلاری و کسب رتبه نخست حواله های ارزی در شبکه بانکی کشور را ثبت نماید. در کنار آن افزایش نسبت تسهیلات جاری به سپرده های ریالی و نسبت به کل داراییها، افزایش سهم بازار بانک سامان در زمینه سپرده ها و تسهیلات جاری در میان بانکهای خصوصی، کاهش حجم مطالبات بانک و کاهشی شدن روند حجم ورودی مطالبات غیر جاری از دیگر دستاوردهای بی نظیر بانک سامان در سال ۱۴۰۰ بود.
خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بانک سامان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان شد که در مقایسه با رقم سال پیش از آن (۴۳۲ میلیارد تومان) به میزان ۳۲۲ درصد رشد داشته است.
خالص درآمد کارمزد بانک سامان در سال ۱۴۰۰ به عدد ۲۹۵ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ که ۵۲ میلیار د تومان بود به میزان ۴۷۱ درصد رشد داشته است.
جمع درآمدهای عملیاتی بانک سامان در سال ۱۴۰۰ به عدد سه هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ که یک هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان بود ۹۳ درصد افزایش داشته است.
سود خالص بانک سامان در سال ۱۴۰۰ رقم دو هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با سود خالص ۷۰۵ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.
نرخ بازده داراییهای بانک سامان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲٫۰۴ درصد بود در حالیکه این رقم در سال ۱۳۹۹، ۱٫۰۵ درصد بوده است و ۹۴ درصد افزایش داشته است.
همچنین نرخ بازده ارزش ویژه در سال ۱۴۰۰ هم ۴۳٫۲۹ درصد بود که در مقایسه با عدد ۳۳٫۸۶ درصد سال پیش از آن، ۲۸ درصد رشد داشت.
جمع داراییهای بانک سامان در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یکصد و ۳۵ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با رقم هفتاد و نه هزار و ۳۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹، به میزان ۴۳٫۵ درصد رشد نشان می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا