اخبار یکنفت و انرژی

آقای صولت مرتضوی در تاپیکو چه خبر است!؟

روند انتصابات در تاپیکو از سوی مسعود اسم خانی بسیار قابل تأمل بوده و باید دید رویکرد وزیر جدید کار سید صولت مرتضوی در قبال تاپیکو چه خواهد بود!؟
چندی پیش محمد جواد بدری که از سال ۱۳۹۷ سکان هدایت پتروشیمی فناوران را برعهده داشت با حکم مسعود اسم خانی مدیرعامل تاپیکو دوباره ابقا شد، شاید این ابقا با نحوه انتصاب مسعود اسم خانی بر مدیرعاملی تاپیکو بی علت نباشد. چرا که مسعود اسم خانی خود نیز از دولت بنفش به دولت مردمی آیت الله رئیسی با مدرکی غیر مرتبط کوچ کرد، به راستی مسعود اسم‌خانی چگونه بر مسند مدیرعاملی تاپیکو تکیه زد!؟
سال ۱۴۰۰ برای مسعود اسم‌خانی سالی مانده گار بود، سالی که ایشان را از یک پتروشیمی نسبتا کوچک در دولت روحانی به بزرگترین هلدینگ کشور(تاپیکو) در دولت مردمی رساند. مسعود اسم‌خانی فروردین ماه ۱۴۰۰ با حکم محمدرضا محسنی مدیرعامل وقت شرکت بازرگانی پتروشیمی(Pcc) که عملکردش برای همگان روشن است به مدیرعاملی پتروشیمی اسپک منصوب شد و پس از گذشت ۱۱ ماه به یکباره‌ از مدیرعاملی تاپیکو سر درآورد. مدیریت در دولت روحانی با عملکردی پر ابهام و انتصاب در دولت آیت الله رئیسی اتفاقی بی نظیر در دوران انتصابات عبدالملکی وزیر معزول شده کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود، انتصابی که این سوال را در اذهان متبلور کرده است، دولت آیت الله رئیسی براساس چه عملکرد درخشانی از مسعود اسم‌خانی در دولت روحانی ایشان را با وجود مدرک غیرمرتبط(مکانیک) به عنوان مدیرعامل بزرگترین هلدینگ کشور برگزیده است!؟
این گزارش می افزاید یوسف حسنی نیز با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و با عدم سابقه مدریتی که قبلا مدیر IT پتروشیمی آبادان بود به یک باره از سوی مسعود اسم خانی به عنوان سرپرست پتروشیمی خراسان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ منصوب گردید.
حال باید دید که صولت مرتضوی قادر به درمان شرکت های عفونت زده زیرمجموعه وزارت کار همچون تاپیکو خواهد بود!؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا