اخبار یکاقتصادیمهم ترین اخبار

افزایش ۱۵۰ درصدی سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان با مدیریت عالمانه و جهادی

به گزارش بانک برتر؛

طبق شنیده‌ها از منابع موثق، گزارش‌های اولیه عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته صندوق ذخیره فرهنگیان از سودآوری ۴ هزار میلیارد تومانی صندوق خبر می‌دهد که به معنی افزایش ۱۵۰ درصدی سودآوری نسبت به سال گذشته است.

دیروز از یکی از بخش های زیربط موسسه خبر رسیده این رقم سود به ۴۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در حالی که سودآوری صندوق در سال مالی ۱۴۰۱ به دنبال زیان‌دهی پتروشیمی‌های تولیدکننده متانول به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده بود، به نظر می‌رسد این رویه پس از روی کار آمدن تیم دکتر نجف‌پور کردی از خرداد ۱۴۰۱ اصلاح و بهبود پیدا کرده که ثمره آن را در سود بیش از ۴ هزار میلیارد تومانی سال مالی ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنیم.

سپردن مسئولیت صندوق به دست مدیرعامل فعلی که از چهره‌های برجسته اقتصادی کشور بوده، اعتماد و امید را در دل اعضای صندوق زنده کرد و او نیز طی یک سال گذشته با کار جهادی و شبانه‌روزی و با رویکرد سلامت،شفافیت و کنترل هزینه‌ها، تلاش کرده به بهترین نحو ممکن از عهده این مسئولیت خطیر بر بیاید. او همچنین با تنوع بخشی به سبد سهام این صندوق، دغدغه سودآوری برای قشر فرهیخته معلمان را در دستور کار خود قرار داده و گزارش عملکرد شرکت‌ها نشان می‌دهد که در این زمینه موفق هم بوده است.

همچنین طی خبرهای رسیده از صندوق، امروز در جلسه کمیته ارزش مالکانه اعلام شد تمامی اقدامات و هماهنگی ها جهت واگذاری بخشی از سهام صندوق تحت عنوان طرح ارزش مالکانه در بورس و ثبت شرکت ها صورت پذیرفته و به احتمال زیاد طی چند روز آینده اجرای این طرح تاریخی رسما آغاز و به معلمان عضو صندوق اطلاع رسانی خواهد شد.

بدون تردید خوش نامی صندوق ذخیره و افزایش امید در فرهنگیان عضو در یک سال و سه ماه اخیر با یک سری اقدامات اجرایی تیم مدیریتی جدید به ویژه کلید زدن اجرای طرح ارزش مالکانه در اردیبهشت ۱۴۰۲ و اعلام افزایش ۱۰ برابری حجم واگذاری سهام ارزش مالکانه در شهریور ۱۴۰۲ است.

در حالی که فرهنگیان شاهد تلاش‌های جهادی برای اجرایی کردن طرح ارزش مالکانه بودند، مدیران ارشد این صندوق توجه ویژه‌ای به سایر حوزه‌ها از جمله افزایش سودآوری، احیای بانک سرمایه، شفاف‌سازی فعالیت‌ها و عملکرد، اصلاح ساختارهای معیوب و فسادزا، نظامند شدن انتصابات و … داشتند.

به نظر می‌رسد دوری جستن از سیاست‌زدگی و حاشیه‌سازی که متاسفانه در سال‌های گذشته گریبان مدیران قبلی این صندوق را گرفته بود و فعالیت‌های صندوق را نیز تحت تاثیر قرار داده بود، رمز موفقیت دکتر نجف‌پور و تیم همراه او بود که بدون توجه به حاشیه‌ها کار خود را مبتنی بر استراتژی‌های دقیق پیش بردند.

مدیرعامل صندوق ثابت کرد که با هیچ کس عهد اخوت نبسته و هرجا که لازم بود مدیران ناکارآمد کنار گذاشته شدند که البته این اقدامات هزینه‌های زیادی برای او به همراه داشت اما به نظر می‌رسد خدمت صادقانه و خالصانه به فرهنگیان بر هر موضوع دیگری اولویت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا