اقتصادی

ارتقای طراحی خودرو‌ها برای کاهش مصرف بنزین

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دلیل عمده ناترازی بنزین را بحث خودرو‌ها دانست و گفت: باید بتوانیم طراحی خودروهایمان را طوری ارتقا دهیم که مصرف سوخت به زیر ۵ درصد برسد.به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی وزیرکشور طی هفته‌های گذشته با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتری بنزین، گفت: ظرفیت تولید بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و امروز بایستی دانشجویان برای این ناترازی مصرف، الگو ارائه دهند.
امیرضاشاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی درباره راه‌حل ناترازی بنزین توسط دانشگاه‌ها گفت: دلیل عمده ناترازی بنزین بحث خودرو‌ها است که متأسفانه مصرف سوخت‌شان از نُرم کشور‌های پیشرفته بسیار بالاتر است. به عنوان مثال خودرو‌ها باید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر مصرف سوخت داشته باشند که این مصرف خیلی بیشتر از حد نرمال است.
* بزودی افزایش مصرف بنزین منجر به واردت بنزین خواهد شد
وی افزود: باید بتوانیم طراحی خودروهایمان را طوری ارتقاء دهیم که مصرف سوخت زیر ۵ درصد برسد. با تعداد خودرو‌های میلیونی که در کشور وجود دارد اگر مصرف را ضریب کنیم خواهیم دید سالانه چه میزان کاهش مصرف بنزین اتفاق می‌افتد و این خودش می‌تواند مشکل ناترازی بنزین و مصرف سوخت را حل کند که دیگر ناچار نشویم با وجود اینکه خودمان تولیدکننده بنزین هستیم، مجبور شویم از خارج بنزین وارد کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: متأسفانه به مرور زمان افزایش مصرف بنزین منجر به واردت بنزین خواهد شد، حتماً ارتقای تکنولوژی و فناوری در حوزه خودرویی این مشکل را حل می‌کند و نه فقط مشکل ناترازی بنزین را بلکه مشکل آلودگی هوا را که تا حد زیادی حل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا