ورزشی

لطیفی: استقلال و پرسپولیس سربار دولت هستند/ دربی مساوی‌ نمی‌شد، استقلال وارد بحران می‌شد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تا زمانی که استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار ایران به بخش خصوصی واگذار نشوند رشد و پیشرفتی نخواهند داشت.علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره دیدار استقلال و گل‌گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: شکل بازی استقلال در دیدار با نساجی بسیار زیبا بود و توانستند بهترین عملکرد این فصل را به نمایش بگذارند. بر همین اساس استقلال هم اکنون در شرایط ایده‌آل روحی و روانی قرار دارد. چون نقش مهم موفقیت یک تیم ورزشی و فوتبال به اعتماد به نفس ورزشکاران برمی‌گردد. استقلال و گل‌گهر سیرجان در این هفته‌ها نتایج خوبی می‌گیرند و این دیدار بسیار حساس خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه استقلال در دربی به قدرت بالایی دست یافت، اضافه کرد: استقلال در دوره چند هفته‌ای درگیر‌ حواشی و مشکلاتی شد و امتیازات مهمی را از دست داد. شاگردان نکونام با تساوی در ۳ بازی متوالی باعث شدند سپاهان به آنها نزدیک‌تر شود. به نظرم بازگشت استقلال به شرایط ایده‌آل در دربی و در چند دقیقه شکل گرفت و نقطه عطف استقلال گلی بود که به پرسپولیس زد. مطمئنم اگر استقلال آن گل پنالتی را نمی‌زند وارد یک بحران بزرگ می‌شد.
*ساکت از سپاهان رفت، اما آب از آب تکان نخورد
کارشناس فوتبال در مورد حواشی مربوط به جعل سند در باشگاه استقلال گفت: درباره جعل اسناد فقط و فقط مراجع نظارتی و قضایی باید نظر بدهند. قطع به یقین یکی از طرفین دروغ گفته و باید راستگو و دروغگو مشخص شود.
پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه ساختار استقلال و پرسپولیس باید تغییر کند، یادآور شد: سپاهان در یک طرف کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کند و در سوی دیگر استقلال و پرسپولیس را داریم که سربار دولت هستند. محمدرضا ساکت از باشگاه سپاهان رفت و آب از آب تکان نمی‌خورد، چون این باشگاه تمام کارهایش را سیستماتیک انجام می‌دهد و با رفتن یک مدیر هیچ چیز در آن مجموعه به هم نمی‌ریزد. متأسفانه مدیریت استقلال و پرسپولیس در دستان دولت است، اما سپاهان به گونه‌ای اداره نمی‌شود که اگر دولت هم تغییر کند، باز هم برنامه‌ریزی بلندمدت آن‌ها سر جایش باقی است. باشگاه سپاهان در دو دهه گذشته این برنامه‌ریزی را اجرا می‌کند و روز به روز رشد داشته‌اند. این باشگاه فقط در زمینه افتخارات پیشرفت نداشته، بلکه در زیرساخت و مباحث مدیریتی هم رشد دارند.
*کشور‌های قدرتمند آسیا دوست دارند طرفداران استقلال و پرسپولیس داشته باشند
وی ادامه داد: استقلال و پرسپولیس، باشگاه نیستند و تیم هستند و اگر دولت جدید به سر کار بیایید، شاید علاقه به فوتبال نداشته باشد و به مشکلات این دو تیم پرطرفدار توجهی نکند. سپس یک دولت دیگر می‌آید و سیاست کاری‌اش توجه به فوتبال است. بر همین اساس اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و سایر اعضای هر یک از این تیم‌ها را دولت‌های مختلف می‌چینند، اما با تغییر دولت باز هم تغییرات در بدنه کلی این تیم‌ها دیده می‌شود.
لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که این دو تیم پرطرفدار ایران به بخش خصوصی واگذار نشوند رشد و پیشرفتی نخواهند داشت. اکثر کشور‌های خلیج فارس و بعضی از کشور‌های قدرتمند آسیا دوست دارند طرفداران استقلال و پرسپولیس داشته باشند.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا