اجتماعی

دریاچه ارومیه، لیتیوم ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: موضوع وجود لیتیوم در دریاچه ارومیه به طور کل مطرح نیست و همه موارد ذکر شده توسط برخی افراد، شایعه و بی پایه و اساس است.ایرنا: سعید شهندافزود: در شهریور سال گذشته، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نامه‌ای به صراحت اعلام کرده که تاکنون هیچ گزارش مستندی در خصوص وجود لیتیوم در دریاچه ارومیه ارائه نشده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این امر که این اظهار نظر رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در سال گذشته بوده، موارد ذکر شده برخی افراد در رسانه‌های مختلف در خصوص وجود لیتیوم کاملا بی اساس است.

تبلیغ

عسل وحشی خلوص ۹۹.۵% کیلویی ۴۹۰,۰۰۰ تومان (ارسال رایگان)

ثبت سفارش
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر نمک خشک تنها ماده معدنی است که از بستر دریاچه ارومیه و با هدف تامین نیاز‌های صنایعی که ماده اولیه آن نمک است با مجوز سازمان صمت استان و نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست برداشت می‌شود.
شهند اظهار کرد: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازدید‌ها و بررسی‌های تخصصی و میدانی مناطق خاصی را برای این امر تعیین کرده‌اند که برداشت‌ها در این نقاط و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می‌شود.
وی گفت: حداکثر محدوده‌ای که در اختیار برداشت کنندگان صنعتی قرار می‌گیرد، ۲۰ هکتار و حداکثر عمق برداشت ۴۰ سانتی متر است.
در روز‌های اخیر و در پی کاهش بارش در دریاچه ارومیه و اطراف آن، برخی افراد در رسانه‌های اغلب خارجی ادعا کرده اند که دریاچه ارومیه را برای برداشت لیتیوم از سطح دریاچه خشک می‌کنند که کارشناسان و صاحب نظران، این امر را نادرست و خلاف واقع خوانده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا