ورزشی

داورانی که وقت خداحافظی آنها فرا رسیده است

قضاوت‌های جنجالی از داوران پا به سن گذاشته و پراشتباه نتایج لیگ را تحت تاثیر قرار داده است.به گزارش “ورزش سه”، با ‌پایان یافتن نیم فصل لیگ برتر فوتبال، عمر داوری برخی داوران پراشتباه و تاثیرگذار در نتیجه بازی نیز به پایان رسیده و وقت آن شده تا روزهای خوب داوری خود را بیش از این با تصمیم‌‌های بحث برانگیز مورد هجمه قرار ندهند.
در هفته گذشته و از سری بازیهای معوقه لیگ برتر، در دیدار گل‌گهر و سپاهان، عباس راکی داور ایذه‌ای که اضافه وزن مشهود و ترکیب بدنی نا آماده وی مورد توجه قرار گرفته بود، با  ۴ تصمیم تاثیرگذار و بحث برانگیز نتیجه ای را که می‌توانست با برد سپاهان تمام شود، با باخت سه بر یک این تیم تغییر داد.
عدم اعلام دو پنالتی برای سپاهان در نیمه اول و همچنین اخطار اشتباه به ارشیا سرشوق، بازیکن سپاهان که در ادامه منجر به اخراج وی گردید، نظم تیمی و تاکتیکی این تیم را برهم ریخت و در نهایت بازی ای که به گواه همه کارشناسان میتوانست با برد سپاهان به پایان برسد، با تصمیمهای نادرست عباس راکی، با باخت این تیم به پایان رسید.
در هفته پانزدهم و در جریان بازی شمس آذر و سپاهان نیز محمدرضا منصوری کمک داور اول دیدار، گل سالم دقیقه ۳+۹۰ سپاهان را مردود اعلام نمود تا جنجال‌های زیادی را رقم بزند. منصوری به دلیل اعلام خطای مشکوک در نزدیک خود و نیز  عدم جای‌گیری مناسب نتوانست تصمیم درستی اتخاذ کند و گل سالم سپاهان را آفساید اعلام نمود.
همچنین حمید نادری، کمک داور اول دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس با دو اشتباه مهم و تاثیرگذار موجبات تغییر در نتیجه یکی از حساس‌ترین بازیهای هفته را رقم زد. گل آفساید پرسپولیس و همچنین گل سالم مس رفسنجان که به اشتباه آفساید اعلام شد.
به نظر می‌رسد بهتر باشد که برخی داوران پراشتباه لیگ برتر با توجه به تصمیمات سرنوشت‌ساز داوران در نتایج تیم‌ها، از دنیای داوری خداحافظی نمایند و در صورت عدم اتخاذ این تصمیم، فدراسیون فوتبال نسبت به کنار گذاشتن داوران پراشتباه خود اقدام عاجل نماید.
علی میرزابیگی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا