ورزشی

بازگشت سانچو به دورتموند، محتمل‌تر از همیشه

بوروسیادورتموند می‌خواهد جیدون سانچو، بازیکن کنار گذاشته شده توسط منچستریونایتد را برگرداند و تا آخر فصل قرض بگیرد. سانچو بعد از باخت شهریورماه به آرسنال با اریک تن هاخ درگیری پیدا کرد و از تیم اول شیاطین سرخ بیرون مانده است اما مورد توجه تیم آلمانی است و می‌خواهند مهاجم سابقشان را تا آخر فصل در اختیار داشته باشند.به گزارش ایلنا، به نظر می‌رسد بازیکن ۲۳ ساله هم علاقه‌مند به بازگشت به دورتموند است و اگر این اتفاق در ژانویه رخ دهد، پایان خوشی برای چند ماه بسیار سخت برای او رقم می‌خورد؛ به نظر می‌رسد رابطه او با مربی هلندی منچستر آنقدر خراب شده که قابل درست شدن نیست.
باید دید منچستر با انتقال قرضی موافقت می‌کند یا اینکه در قراردادش امکان خرید دائمی گنجانده می‌شود یا نه. هر چند دورتموند می‌خواهد هر چه سریع‌تر کار را تمام کند و گویا مذاکرات ابتدایی هم صورت گرفته است.
تن هاخ بعد از باخت ۳ بر یک در ورزشگاه امارات گفت سانچو به این دلیل حتی روی نیمکت تیم قرار نگرفته که در طول هفته در تمرین‌ها عملکرد ضعیفی داشته اما سانچو در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و گفت اظهارات مربی کاملاً غیر واقعی بوده. بعد از آن او دیگر با تیم اول باشگاه بازی یا تمرین نکرده است. انتقال سانچو از یونایتد با طولانی شدن تبعید او از تیم اول محتمل بود و اینکه حاضر نشد به خاطر اظهاراتـــــــش عذرخواهی کند، جدایی‌اش ادامه یافت. او که آخرین بازی‌اش برای یونایتد را پنج ماه قبل انجام داده، می‌خواهد در تیم سابقش دوباره اوج بگیرد.
سانچــــــو قبل از انتقــــــــال ۷۳ میلیــــــــــون پونــــــــــــــــــــــــــدی از دورتموند به منچستریونایتد در سال ۲۰۲۱ بازیکن محبوبی برای تیمش بود و از بازگشت او و کمک به تیم در لیگ قهرمانان استقبال خواهند کرد.
جالب است بدانید بین فصل‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱-۲۰۲۰ هیچ بازیکنی به اندازه او در بوندس‌لیگا تأثیرگذار نبود البته بعد از روبرت لواندوفسکی با ۳۷ گل و ۴۱ پاس گل دومین بازیکن مؤثر لیگ
آلمان بود.
سانچو که در ۸۲ بازی برای یونایتد ۱۲ گل و شش پاس گل داشته، تا سال ۲۰۲۶ با منچستریونایتد قرارداد دارد. موقعیت ناخوشایندی برای هر دو طرف است، منچستریونایتد دستمزد هنگفتی به بازیکنی می‌دهد که از آن استفاده نمی‌کند و سانچو هم بهترین سال‌هـــــــــــای فوتبال خود را تلف می‌کند بدون اینکه امیدی به بازگشت داشته باشد. شاید ظرف چند روز آینده این انتقال صورت بگیرد.
دورتموند همچنین به دنبال جذب یان ماتسن، دفاع چپ چلسی است. مذاکرات برای جذب این بازیکن که مورد علاقه موناکو هم هست، ادامه دارد.

ضرر مالی هنگفت
دورتموند پیشنهاد کرده تنها یک سوم از دستمزد ۳۰۰ هزار پوند در هفته سانچو را بپردازد و بقیه را باید منچستریونایتد بدهد. این یعنی باید ۲/۵ میلیون پوند به بازیکنی بدهند که نمی‌خواهند از او استفاده کنند. دورتموند تمایل ندارد دستمزد کامل او را بدهد چون باعث می‌شود بیشترین دستمزد را در تیم بگیرد و این ناآرامی رختکن را به دنبال دارد. در حال حاضر نیکلاس سوله با ۱۶۶ هزار پوند در هفته بالاترین دستمزد را در دورتموند می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا