هنر و فرهنگ

کلیسا‌های آشوری و ارامنه تهران اقدام تروریستی کرمان را محکوم کردند

کلیسا‌های آشوری کلدانی تهران و شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌های جداگانه اقدام تروریستی کرمان را محکوم کردند.
کلیسا‌های آشوری کلدانی تهران و شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌های جداگانه اقدام تروریستی کرمان را محکوم کردند. در این بیانیه‌ها ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی در سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با خانواده شهیدان و مجروحان این حادثه همدردی کردند.
متن بیانیه‌ها به شرح زیر است:
به نام خدابیانیه کلیسا‌های آشوری کلدانی تهراندر محکومیت فاجعه چهارشنبه خونین کرمان
استکبار جهانی و صهیونیسم تروریست دست به جنایتی فجیع زده که دل هر انسان شریف و آگاهی را به درد می‌آورد در حالی که مردم قهرمان کرمان در سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به یاد و خاره فراموش‌نشدنی.‌ی بر مزارش گزد آمده بودند، بیش از صد تن به شهادت رسیدند و بیش از دویست تن نیط مجروح. این فاجعه، لکه سیاه دیگری در تاریخ است که ننگ آن تا ابد دامنگیر تروریست‌های شیطان صفت خواهد بود.
ما روحانیون کلیسای مسیحی آشوری کلدانی تهران، ضمن محکوم کردن این حرکت ضد بشری و اعلام همدردی با خانواده شهیدان گرانقدر و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این واقعه جانسوز، مراتب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری و همه دولتمردان و مقامات و مسولان و همه ملت شریف ایران اعلام می‌داریم، و تاکید داریم که همواره در کنار هموطنان عزیز خود ایستاده‌ایم.
کلیسای شرق آشوری ایران اسقف ما ترسای بنیامین
کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک تهران
خوری اسقف وانیا سرگیز
کلیسای انجیلی آشوری تهران
کشیش نینوس مقدس نیا
همچنین در بیانیه دیگر هموطنان مسیحی آمده است:
اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان در روز بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شرایطی که آحاد مردم جهت عرض ارادت به آن شهید والامقام اجتماع کرده بودند، موجی از غم و اندوه را در دل‌های ما آوار نمود و سراسر ایران به سوگ نشست.
یه شک این اقدام اهریمنی با حمایت‌های استکبار جهانی و عوامل فریب خورده آن‌ها صورت می‌گیرد و این همزمانی با قیام و طوفان الاقصی که تحت تاثیر آموزه‌های آن سردار شهید انجام می‌پذیرد بیانگر این موضوع است که ترس استکبار از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی است که اگر جز این بود در مراسم بزرگداشت ایشان این اقدام صورت نمی‌گرفت.
اینجانب به همراه شو‌ای خلیفه گری و مجمع نمایندگان این اقدام تروریستی را به شدت محکوم و ضمن تسلیت به خانواده‌های معزز شهدا، برای مجروحان آن حادثه آرزوی سلامتی داریم.
اسقف اعظم گریگور جیفتجیانخلیفه کل ارامنه آذربایجانو شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان
گفتنی است که روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه همزمان با گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تروریست‌ها در اقدام ضدبشری اقدام به دو انفجار ترویستی در میان زائران مزار این شهید کردند؛ طبق اعلام وزیرکشور ۸۴ نفر در این حادثه به شهادت رسیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا