هنر و فرهنگ

ایرانی‌ها طوفان‌الاقصی را عملیات کاملاً فلسطینی می‌دانند

داده‌های جدیدترین نظرسنجی ملی نگرش ایرانیان به مساله فلسطین نشان می‌دهد بیشتر ایرانیان طوفان‌الاقصی را ابتکاری فلسطینی می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور گفت: این نظرسنجی که به همت دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج در هفته آخر آذر در حجم نمونه ملی انجام شده، نشان می‌دهد که مردم ایران مسبب اصلی جنگ اخیر غزه را بیشتر متوجه اسرائیل و آمریکا می‌دانند.
اصغری افزود: بر اساس یافته‌های این نظرسنجی ملی، کمتر از ۵ درصد از پاسخگویان معتقدند جمهوری اسلامی ایران مسبب اصلی جنگ اخیر در غزه بوده است.
وی گفت: در این نظرسنجی ملی، فقط ۶ درصد از افراد، نقش اصلی ایران را طراحی عملیات طوفان‌الاقصی می‌دانند و از سویی دیگر بیش از ۵۰ درصد بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران از فلسطین پشتیبانی و حمایت‌های گوناگون سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و آموزش نظامی می‌کند.
مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور افزود: داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد از مردم، ایران را اصلی‌ترین حامی فلسطین در جهان می‌دانند و این نشان‌دهنده نفرت بیشتر مردم ایران از رژیم صهیونیستی است.
اصغری گفت: داده‌ها نشان می‌دهد مردم ایران نیز همانند رهبری که فرمودند عملیات طوفان الأقصی کار خود فلسطینی‌ها و طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع و فعّالان از جان گذشته فلسطینی است، بر این باورند که طوفان‌الاقصی عملیاتی کاملاً فلسطینی بوده و در این میان ایران به عنوان حامی فلسطینیان، در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا