بیمه

آینده بیمه در الکترونیکی شدن و تحول دیجیتال است

به گزارش بانک برتر؛ دکتر نیما نورالهی مدیرعامل جوان و خوش فکر بیمه تجارت نو است با او برای دقایقی کوتاه در طبقه ششم دفتراش گپ و گفت زدم.دیدار ما کوتاه بود اما خروجی حرف ها فنی و کارشناسی بود.
کارشناسی را در رشته مهندسی صنایع-گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ، کارشناسی ارشد را در رشته علوم اقتصادی-گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و دکتری را در رشته مدیریت دولتی-گرایش مدیریت منابع انسانی گرفته است و روی دنیای دیجیتال عجیب تمرکز دارد.با تجربه گران بهایی که در کسوت عضو هیات مدیره و مدیرعامل در بیمه های مختلف بدست آورده است بیمه تجارت نو را متحول کرده است.
دکتر نورالهی آینده بیمه را در الکترونیکی شدن و تحول دیجیتال می داند و می گوید ما بیمه تجارت نو را به همین سمت می بریم آنچه در پی می آید حاصل این گفت و گوی کوتاه اما کارشناسی است

*رمز موفقیت شما در بهبود وضعیت شرکت چه بوده است؟
**این سوال کلی است اما استفاده از نیروهای انسانی جوان و متخصص رمز موفقیت اصلی ما است.من به این جوان ها اعتماد کردم البته جوان بودن تنها شرط و ملاک نیست بلکه متخصص بودن خیلی مهم تر است که ما این دو را در با هم در یک انسان می خواهیم و به این نیروهای متخصص را پیدا کردیم و جذب کار کردیم.
استفاده شما از تکنولوژی های بروز IT تا چه حد تاثیرگذار است
**مهمترین موضاعاتی که به دلیل جوانی مجموعه و شرکت این بود که در حوزه تحول دیجیتال گام برداریم و بی شک یکی از مهمترین شرایط در تحول در حوزه دیجیتال الکترونیکی شدن است.ما پیش نیازها و بسترهای لازم را در حوزه الکترونیکی شدن است اعم از ایجاد مرکز داده و ایجاد نرم افزارها و سیستم های لازم برای این موضوع را از دو سال گذشته در دستور کار خود قرار دادیم و خدا را شکر فکر میکنم یکی از شرکت های پیش رو در کشور هستیم.
از نظر کمی و کیفی چه وجه تمایزی را در شرکت ایجاد کرده اید
** ما از ۴۷ و ۴۸ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در پایان سال ۱۳۹۶ به ۱۰۰۰ و ۱۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۹ رسیدیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ تقریبا به ۲ درصد سهم بازار خواهیم رسید. این رشد بسیار خوبی در حق بیمه تولیدی داشتیم سرمایه ما از ۱۲۵ هزار تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیدیم در کنار آن ما بحث قبولی ابتکایی داشتیم مجوز قبولی ابتکایی گرفتیم ارتقا پایه ما به بازار فرا بورس بوده است.اینها همه کارهای مهمی بود که ما انجام دادیم.
توصیه شما برای بقا در صتعت بیمه رقابتی در آینده چیست
من فکر می کنم که این روزها باید کلیه سازمان ها و شرکت ها به بازده- دارایی های خود توجه جدی داشته باشند و بحث بهره وری عملیاتی را جدی گرفت و برای اینکه به این موضوع برسیم یکی از الزامات اش جدی گرفتن فرهنگ تغییر دیجیتال که باید در سیستم جا بیفتد و من به شدت اعتقاد دارم که رمز موفقیت شرکت ها استفاده از ظرفیت آی تی برای ادامه کارهای شرکت است.
آینده صنعت بیمه را چگونه ارزیابی می کنید
** خیلی به اقتصادی کشور بستگی دارد اگر فضای اقتصادی کشور خوب باشد صنعت بیمه هم پیشرفت می کند ولی آنچه که مشخص است و صنعت بیمه در راستای آن گام بر می دارد همین بحت الکترونیکی شدن و در فاز بعدی تحول دیجیتال در صنعت بیمه است که نمونه های آن حذف فیزیکی کروکی و حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث است فکر می کنم این راه ، راه درستی است.
مدیریت چه نقشی دارد
** مدیریت نقش بسیار جدی در پیش رفت یا پس رفت یک شرکت یا یک سازمان می تواند داشته باشد.در سازمان های هوشمند درست است که افراد ، ساختار و سیستم باید هوشمند باشد ولی مدیر باید بتواند یکپارچگی و هوشمند سازی یک سازمان را ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا