اقتصادیبورسخبرمهم ترین اخبار

بازگشت شاخص بورس به محدوده بحرانی

به گزارش بانک برتر؛ در معاملات روز شنبه نوزدهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۹۳ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۳۷ واحد رسید.

شاخص بار دیگر به مرز یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد نزدیک شد. سطحی که به سختی از آن عبور کرده بود و تحلیلگران تکنیکی آن را سطح مقاومت شاخص معرفی می‌کردند.

شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۲۵۴ واحدی در سطح ۴۱۲ هزار و ۸۳۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۸ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۵۵ واحد قرار گرفت.

 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «میدکو»، «فولاد» و «وپاسار» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «ورنا»، «فباهنر» و «وپترو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «فغدیر»، «غصینو» و «فزر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «شراز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، سبزوا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۶۶ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان رسید.

 

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۶۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۴ درصدی به ۱۸۴ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۷۲ درصد افزایش یافت و ۹۸ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش در رقم ۵۳ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد عرضه بسته شد.

در پایان معاملات نماد ورنا کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) با صف‌ خرید ۲۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای شلعاب (شرکت لعابیران) و وپترو (شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر بیشترین صف فروش به آسیاتک اختصاص داشت و در پایان معاملات صف فروش ۲۰ میلیارد تومانی داشت. پس از آسیاتک، نمادهای حکشتی، میدکو، وآذر و کساوه بیشترین صف فروش را داشتند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا