هنر و فرهنگ

اثرات نامطلوب تردد و دود ناشی از خودرو‌ها بر شرکت‌های داروسازی

مدیر عامل یکی از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس گفت: تردد و توقف زیاد خودروها و دود ناشی از آنها در سطح پارک و خیابان‌های اصلی بر دقت اندازه گیری دستگاه‌های تصویرگیری نانومتری تأثیر منفی داشته و بر اتاق تمیز شرکت‌های داروسازی اثر نامطلوب دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس شاه مرادی مدیر عامل این شرکت با اشاره به تردد و توقف خودرو در خیابان‌های اصلی و فرعی پارک گفت: ترافیک و آلودگی صوتی از مهمترین مشکلاتی است که این تردد‌ها ایجاد کرده که پارک نکردن خودرو‌ها در خیابان‌های اصلی، یکی از راه‌های رفع ترافیک است.
وی افزود: حرکت ناشی از تردد خودروها، بر عملکرد دستگاه‌های تصویرگیری نانومتری این شرکت اثر منفی می‌گذارد. از سویی دود ناشی از خودرو‌ها نیز منجر به آلودگی اتاق تمیز (clean room)  این شرکت و سایر شرکت‌های داروسازی می‌شود.
شاه مرادی با اشاره به تردد سرویس‌های پارک گفت: بخشی از ترافیک، ناشی از تردد اتوبوس‌ها در پارک است که می‌توان با مدیریت ورود آن‌ها و ایجاد محیطی برای توقف آن‌ها در خارج از فضای پارک بخشی از ترافیک پارک را مدیریت کرد.
وی افزود: بخشی دیگر از ترافیک پارک با توجه به زیرگذر جاده دماوند است که می‌توان با محدود کردن ورود و خروج از ورودی بخش  ۱ در ساعات مشخص و انحصار ورود از ورودی بخش  ۲ پارک و همچنین درب شرقی، خروج از پارک را روان‌تر کرد.
همچنین باز بودن درب بخش  ۲ و شرقی پارک در تمام ساعات روز باعث سبک‌تر شدن ترافیک خواهد شد.
مدیر عامل این شرکت با بیان پیشنهاداتی برای بخش های توسعه‌ای پارک گفت: اختصاص ماشین‌های برقی برای تردد در پارک، هم منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد و آلودگی هوا و صوتی را کاهش می‌دهد. این موضوع به ارائه تصویر بهتر از پارک نیز کمک خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا