خبر

تیوا گزارش می دهد: معرفی برگزیدگان چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

بانک برتر، چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به ایستگاه پایانی رسید و امروز چهارشنبه سوم دی ماه مراسم اختتامیه این جشنواره، به صورت آنلاین برگزار و به طور کامل توسط تیوا یک برای علاقه مندان این رویداد هنری پوشش داده شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم هیئت داوران فیلم خالقین کوچک به کارگردانی سهراب نوربخش را شایسته تقدیر دانستند و جایزه نقدی ٧٠ میلیونی به این فیلم تعلق گرفت.

بخش بعدی این مراسم به برگزیدگان فیلم های مستند کارآفرینی اختصاص داشت به طوری که در این بخش جایزه اول به مصطفی رزاق کریمی برای فیلم راه تمام (اصغر قندچی)، جایزه دوم به فرشاد اکتسابی برای فیلم ف-الف و جایزه سوم به
کتایون جهانگیری برای فیلم زیر این چتر باران می بارد تعلق گرفت.

همچنین در ادامه براساس تصمیم هیئت داوران جایزه شبکه مستند سیما به مهدی شاه محمدی برای فیلم ١٨ هزارپا تعلق گرفت.

جوایز بخش ویژه کرونا

جایزه اول به مجید شیدا برای فیلم پسقطه، جایزه دوم به مسعود دهنوی برای فیلم قطعه ١٩ و جایزه نفر سوم به جواد یقموری و مهدی امینی برای فیلم تنگ نای تعلق گرفت. همچنین در این بخش جایزه هیئت داوران به محسن جهانی و هاشم مسعودی برای فیلم آنجا سپیده دم اهدا شد.

جایزه شهید آوینی
تندیس طلای جایزه شهید آوینی به مهدی شامحمدی برای فیلم ١٨ هزارپا تعلق گرفت.
جایزه ویژه شهید آوینی به رضا اعظمیان برای فیلم جزیره ماهی و وحید فرجی برای فیلم محسن ژاپنی تقدیم شد.
تندیس نقره ای جایزه شهید آوینی به حسن جعفری برای فیلم چلچلای سفری و تندیس برنزی جایزه به علی محمد ذوالفقاری برای فیلم گزارش رمادی تقدیم شد.

در ادامه این مراسم جایزه سرباز وطن برای یادبود شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به ساسان فلاح پور کارگردان و حسن قائدی شخصیت فیلم برای فیلم چشم ایرانی تعلق گرفت.

مسابقه ملی
جایزه بهترین نویسنده به امیر مسعود حسینی و بهترین گوینده متن به سیامک صفری برای فیلم طاهر تقدیم شد.
در این بخش جایزه بهترین صدا به آرش قاسمی برای فیلم سنجاقک های برکه خشک و بهترین پژوهش به مهرداد شیخان برای فیلم انیمیشن ایرانی ، بهترین موسیقی به کیاوش صاحب نسق برای فیلم آخرین نفس ها، بهترین تدوین به مصطفی گندم کار و سوگل مرادی برای فیلم هوبره و بهترین تصویربردار به داود رحمانی برای فیلم کل فاطمه تعلق گرفت.

همچنین در این بخش جایزه ویژه هیئت داوران به محسن خان جهانی برای فیلم بر سر خاک اهدا شد.

فیلم مستند

جایزه بهترین کارگردان فیلم مستند کوتاه به علی اسدی و رسول داوری برای فیلم برانازا(برادر خشکی ها) رسید.
جایزه بهترین کارگرانی فیلم مستند نیمه بلند به مهدی زمان پور کیاسری برای فیلم کل فاطمه اهدا شد.
جایزه بهترین کارگردان فیلم مستند بلند به عطیه زارع آرندی برای فیلم جاهای خالی پر شود تعلق گرفت.

جایزه ویژه دبیر جشنواره، تندیس و لوح افتخار به علیرضا دهقان برای فیلم ایساتیس تقدیم شد.

در پایان این مراسم با حضور دکتر انتظامی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه بهترین فیلم جشنواره(نشان فیروزه) به عطیه زارع آرندی برای فیلم جاهای خالی پر شود تعلق گرفت.
همچنین جایزه تماشاگران به شرکت امریانی مدیا برای فیلم کودتای ۵٣ اهدا شد.

براساس این گزارش چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از ۲۵ آذرماه تا دوم دی ماه با دبیری محمد حمیدی مقدم به صورت آنلاین برگزار شد که در مدت ٨ روز به صورت مستقیم توسط تلویزیون تعاملی تیوا و به طور کامل پوشش داده شد.
علاقه مندان جهت مشاهده کامل این مراسم می توانند به سایت تیوا به ادرسhttps://tva.tv/channels/Tva-Channel/23-12-2020/08746020-8488-4837-92fc-8ae52b591309 مراجعه کرده و شاهد این رویداد هنری باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا