خبر

لیست نهایی کاندیداهای معتمدین محلات شهر تهران اعلام شد

بانک برتر،محسن وثوقی کاندیدای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر که دانشجوی کارشناس ارشد MBA و کارشناس حرفه ای مدیریت فرهنگی و برنامه ریزی فرهنگی است، در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر به خبرنگار ما گفت: بنده برای سه دوره (اول، پنجم و ششم) کاندیدای شورای شهر تهران بودم.

 

محسن وثوقی دبیرکل معتمدین محلات تهران ملاک‌های ارزیابی متقاضیان را بر اساس جایگاه اجتماعی، میزان تخصص، عملکرد مطلوب و جوان‌‌گرایی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بانوان، استفاده از جامعه روحانیت، استفاده از ظرفیت‌‌های مدیریت شهری و پارلمانی شهر و … نیز جزء اولویت‌‌های مدنظر این مجمع برای حضوری فعال و تاثیرگذار در ششمین دوره انتخابات شورا‌ی‌اسلامی‌شهر تهران است.
وثوقی مهمترین هدف مجمع معتمدین محلات تهران از حضور فعال در عرصه انتخابات به صورت مستقل را اطاعت از فرامین مقام‌‌معظم‌رهبری در راستای مشارکت حداکثری مردم که همان اقتدار ملی کشور است، دانست و گفت: شکست انحصار لیست‌‌های سیاسی‌وحزبی موجود نیز از دیگر اهداف مجمع معتمدین محلات شهر تهران است.
وثوقی در مورد آسیب های اجتماعی، اعتیاد و …  گفت: در خصوص این موضوعات داشتن برنامه توسط من‌ به تنهایی کافی و وافی نیست.
وی گفت: برنامه داشتن برای آسیب های اجتماعی، کودکان کار و … زمانی اتفاق خواهد افتاد و یک کاندیدا می تواند به خوبی در این خصوص برنامه ارائه دهد که “مدیریت یکپارچه شهری” به وجود بیاید.

وثوقی تاکید کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی است. حالا اگر رویکرد اجتماعی هم دارد؛ جزء وظایف ذاتی این نهاد نیست.
کاندیدای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه گفت: بنده به عنوان دبیرکل مجمع مردم نهاد و تشکل خودجوش تحت عنوان “مجمع معتمدین محلات تهران” فعالیت می کنم. این مجمع طی سالیان گذشته همواره خدمات خود را به احزاب ارائه می‌داد و احزاب سیاسی از این تشکل به عنوان یک ابزار زیردستی‌ استفاده می‌کردند و رای می گرفتند، اما به تعهدات خود عمل نمی کردند. به همین دلیل در این دوره سعی کردیم که از این موضوع کناره بگیریم و خودمان به صورت مستقل لیست ارائه دهیم.

در حاشیه مراسم فرصتی بدست آمد و گفت و گویی کوتاه با تعدادی از کاندیداها راجع به برنامه های آتی و چشم انداز آنها در شورا داشتیم:
محمود عیدی کارمند شهرداری تهران دارای ۲۵ سال سابقه مدیریتی و دکترای اقتصاد از دیگر کاندیداها گفت:
با توجه به تجربه تخصصی مدیریت شهری که در سازمان ها، شرکت ها و مناطق مختلف شهرداری داشتم و همچنین تجربه مدیریتی که در خارج از شهرداری تهران در عرصه های مختلف داشتم و همچنین مدرک دکترای اقتصادی؛ اهداف من بیشتر حول محورهای مسائل اقتصادی بر می گردد.
امید است با انتخاب شایسته
متخصصین و افرادی که بتوانند کمک کنند به شورای شهر وارد شوند و در  کمیسیون‌های تخصصی کمک کنند. با توجه به پتانسیل‌های اقتصادی که در شهر تهران است؛ می توانیم‌ شهری پویا داشته و مثمرثمر باشیم.
وی در خصوص چالش های موجود شهر تهران گفت: با توجه به شرایطی که در گذشته چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ خدمات شهری که در دوره های گذشته مشاهده کردیم؛ متأسفانه مردم از خدمات ارائه شده ناراضی هستند.
مجتبی قلانی ۱۴ سال در حوزه‌های شهری دردفتر خدمات الکترونیک شهر مسئولیت دارم و به شهر و شهروندان خدمت رسانی می کنم. بزرگترین هدف ما از ورود به عرصه شورای شهر تغییر و تحول در شهر تهران است.
به نظر من کسی که در شهر بزرگی مثل تهران با امکانات وسیعی که زندگی می کند و هزینه هایی که پرداخت می کند؛ حتما باید از آسایش و آرامش نسبی برخوردار باشد.با ورود به شورای شهر اولین کاری که باید انجام دهیم؛ ابتدا باید مدیریت قوی و مدیریت واحد شهری برای شهر تهران انتخاب کنیم. مدیری که بتواند شهر تهران را به خوبی اداره کند.
تهران به عنوان ابرشهر و پایتخت ایران اسلامی و ام‌القرای اسلام است و این خیلی مهم است.
ما می دانیم که شهردار تهران فردی است که جایگاهی در هیات دولت دارد و می تواند تمام مطالبات خود و  مردم را در هیات دولت درخواست کند و می تواند با درآمدهای پایداری که دولت سالانه به شهرداری اختصاص می دهد، اما معمولاً کامل پرداخت نمی کند؛ می تواند آنها را از دولت بگیرد و برای شهر تهران خرج کنم. تمام اینها ملزم به این است که حتما باید مدیریت واحدقوی شهری ایجاد شود.
از روزی که دفاتر خدمات شهر برای هوشمند کردن شهر تهران راه اندازی شد؛ هر مدیری آمد نسبت به عقاید خود طرحی را پیاده کرد که با رفتن آن مدیر طرح ناقص ماند و مدیر جدید طرح جدید ارائه داد و هیچکدام از طرح ها به اتمام و سرانجام نرسید و کامل نشد و مردم امروز بین شهرداری و دفاتر خدمات شهری سردرگم هستند و نمی دانند کجا باید مراجعه کنند.
انشاالله با ایجاد شهر هوشمند مردم دسترسی های لازم و شفاف به تمام موارد شهری را داشته باشند.
بهنام ابوالقاسم پور بازیکن اسبق تیم ملی پرسپولیس و سایپا دیگر کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: مدت ۱۶ سال است کارمند شهرداری تهران، مشاور شهردار، رئیس تربیت بدنی منطقه ۲۰، معاون ورزش شهرداری تهران و الان هم رئیس کارگروه شهرداری تهران هستم.
وی گفت: به نظر من همانگونه که در شورای شهر به متخصص شهرسازی، متخصص ترافیک و آشنا به حوزه اجتماعی نیاز است؛ به همان اندازه نیز به متخصص در حوزه ورزش نیاز است که بنده ۱۶ سال در این زمینه در محلات تهران فعالیت دارم.وی افزود: با توجه به اینکه در محلات تهران هستیم؛ بیشتر باید در ورزش همگانی فعالیت کنیم و بتوانیم مردم و خانواده‌هایشان را به گونه ای از منازل بیرون بیاوریم که احساس آرامش کنند.

کامران فردوسی متخصص قلب و عروق دیگر کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: به نظر من لیست مجمع معتمدین محلات تهران لیست کاملا بی طرفی است؛ چراکه مردم از جناح بندی و احزاب خسته شده اند.

 وی تاکید کرد: در همین راستا احساس می‌کنم بخش بهداشت و سلامت در تهران واقعا مشکل دارد. به طور مثال مطابق گزارشات ارسالی اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان ها و استان ها به مراتب بهتر از تهران اجرا شده است و به جرات می‌توان گفت که تهران از نظر اجرای واکسیناسیون نسبت به شهرستان ها و استان ها خیلی عقب تر است.
سیدحسین حسینی دکترای ژنتیک و دکترای مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران و شورایار محلات تهران هم در این مراسم گفت: به دلیل اینکه رشته ما رشته سلامت محور و  محیط زیست است؛ در حوزه محیط زیست و سلامت یک سری برنامه ها داریم که انشالله به تفکیک بیان می کنیم.
وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حضور نیروهای جوان و انقلابی در حوزه انتخابات و به خاطر بحث ولایت‌پذیری به صحبت‌های حضرت آقا لبیک گفتیم و به عنوان یک نیروی جوان و انقلابی وارد این عرصه شدیم.

بهرنگ دالوند کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: هدفم از حضور در این دوره از انتخابات خدمت صادقانه به مردم خوب شهر تهران است.
وی در ادامه گفت: رفع آلودگی هوا، رفع ترافیک، احداث پارکینگ طبقاتی که مشکل بسیار بزرگی است، افزایش سرانه فضای سبز  به دو برابر در مدت ۴ سال، افزایش خط مترو درون شهری از پنج خط به ۱۱ خط و از یک خط برون شهری به پنج خط، بازسازی کامل بافت های فرسوده شهر تهران باارائه امتیاز های خوب به مالکان به صورت پروانه رایگان و مهمتر اینکه شهرداری تهران باید زیرساخت ها و کوچه و خیابان های آن منطقه و پارک ها و فضاهای سبز موجود را آماده کند و تبدیل تهران به مقصد گردشگری زیبا در کشور ؛ از جمله برنامه های ما برای حضور در شورای شهر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا